Bekijk de volledige versie : hardtop streetka
petra-streetka
04-06-2007, 22:32
hallo allemaal.
sinds kort ben ik na een jaartje of 7 "een gewone" (ach, wat is er gewoon aan een ka!!!???, gewoon een superleuk autootje!) in het trotse bezit van een streetka. Het is een First Edition uit 2004, zilvergrijs met rood leren bekleding! Wat een superauto zeg!! Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is een hardtop voor mijn karretje. Ik denk dat dat 's winters toch wel wat lekkerder is dan de standaard stofttop. Weet iemand misschien waar deze nog te koop zijn? (lokale Forddealer kan me niet helpen) Hoor graag van jullie
ivo_gismo
04-06-2007, 22:40
de expersssssss zullen je helpen
dus ik hou me still :D
hallo allemaal.
sinds kort ben ik na een jaartje of 7 "een gewone" (ach, wat is er gewoon aan een ka!!!???, gewoon een superleuk autootje!) in het trotse bezit van een streetka. Het is een First Edition uit 2004, zilvergrijs met rood leren bekleding! Wat een superauto zeg!! Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is een hardtop voor mijn karretje. Ik denk dat dat 's winters toch wel wat lekkerder is dan de standaard stofttop. Weet iemand misschien waar deze nog te koop zijn? (lokale Forddealer kan me niet helpen) Hoor graag van jullie
Met de softtop omhoog is het zo warm te krijgen, en goed ook!
De kachel in een cabriolet is sowieso al krachtiger en sneller op temperatuur.
Daarnaast, je hebt toch ook stoelverwarming?
Mijn mening? Overbodige uitgave, een hardtop. Daarnaast ziet het er niet uit, een streetKa met hard dakkie.
Nog even wat anders: de First Edition is alleen in 2003 (vanaf maart)geleverd. Eind 2003 werd het de Futura (tegen lagere prijs, €5000,- minder).
petra-streetka
05-06-2007, 00:05
dat klopt ja; maar deze ka heeft een paar maandjes op voorraad gestaan en pas in januari geleverd.
wat betreft de hardtop; inderdaad; met de kachel aan en de stoelverwarming is het goed te doen denk ik...maar ik vind een hardtop juist wel grappig staan! Ach, ieder zo zijn smaak gelukkig!!
groetjes, Petra
dat klopt ja; maar deze ka heeft een paar maandjes op voorraad gestaan en pas in januari geleverd.
wat betreft de hardtop; inderdaad; met de kachel aan en de stoelverwarming is het goed te doen denk ik...maar ik vind een hardtop juist wel grappig staan! Ach, ieder zo zijn smaak gelukkig!!
groetjes, PetraRustig maar... :confused:
Marktplaats afstruinen, zal rond de €1500,-zijn...
ivo_gismo
05-06-2007, 09:53
de exper daar wordt je wijzer van
volgens mij moet je die gewoon bij de ford dealer kunne bestellen. Ik zal eens navraag doe bij iemand die er onlangs eentje heeft gekocht waar die hem vandaan heeft.
Ook ik vind een hardtop bij de Ka wel erg mooi staan, maar zou er met dit weer niet echt over nadenken ;)
Ook ik vind een hardtop bij de Ka wel erg mooi staan, maar zou er met dit weer niet echt over nadenken ;)Je hebt in de winter wel eens van die schitterende zonnige dagen, moet er niet aan denken dat ik dan met spoed de hardtop moet verwijderen hehe.
Bij mijn weten is een hardtop voor de StreetKa niet meer nieuw leverbaar (Of er zou nog een dealer moeten zijn die hem toevallig op voorraad heeft).
Ik denk dat je de meeste kans hebt om een gebruikt exemplaar op de kop te tikken via ebay en dan nog waarschijnlijk de meeste kans in Duitsland.
Verder kun je het duitse Ka-forum in de gaten houden, daar komen ze nog wel eens voorbij, maar ze vragen wel de hoofdprijs....
Maar waarschuwing! Let op dat zo'n hardtop niet van een schade auto afkomstig is, je krijgt gegarandeerd problemen.
Het tweede probleempje is kleurverschil. Alleen de hardtops die af fabriek zijn meegeleverd zijn gegarandeerd dezelfde kleur. Als je al een hardtop vind in dezelfde kleur als je StreetKa zal er zeer waarschijnlijk toch kleurverschil zijn. En ook als je de hardtop alleen in de kleur van je StreetKa laat spuiten zul je zeer waarschijnlijk iets kleurverschil krijgen.
Het derde, niet onbelangrijke detail is (en de reden waarom wij geen hardtop hebben aangeschaft)......... Waar laat je dat ding in de zomermaanden?
Maar je hebt gelijk hoor... Ook wij vinden de StreetKa mét hardtop een lekker stoer karretje :) ;)
In ieder geval veel plezier met je StreetKa.
Paul
petra-streetka
05-06-2007, 23:55
Hoi Paul,
bedankt voor je reactie! gaan we zeker wat mee doen!!
Ik had ook van mijn Ford-dealer begrepen dat de kappen niet meer leverbaar waren, dus dat lijkt dan te kloppen.
marktplaats biedt vooralsnog geen uitkomst; staat dus helemaaal niets op voor een streetka (nou ja, nu dan ff een deur en een paar stoelen dan...), dus we zullen ebay in de gaten gaan houden.
Wat betreft dat kleurverschil, ja, kan me voorstellen dat dat een probleem kan geven. zou het dan niet mooi zijn om bijv. een antraciet grijze of juist een zwarte kap erop te zetten? Steekt lekker af (of toch niet???).
Hoe weet je trouwens of het van een schadeka is? (zie je toch niet aan de buitenkant??) Merk je dat dan met de montage???? en dat opslaan; mijn streetka "moet" overnachten in de garage; daar is wel een plekje te vinden gelukkig!!! :)
In ieder geval dank voor jullie reacties zover!!!
Wat betreft dat kleurverschil, ja, kan me voorstellen dat dat een probleem kan geven. zou het dan niet mooi zijn om bijv. een antraciet grijze of juist een zwarte kap erop te zetten? Steekt lekker af (of toch niet???).
Hoe weet je trouwens of het van een schadeka is? (zie je toch niet aan de buitenkant??) Merk je dat dan met de montage???? en dat opslaan; mijn streetka "moet" overnachten in de garage; daar is wel een plekje te vinden gelukkig!!! :)
Tja, wat betreft een ander kleur dak, dat is een kwestie van smaak.
En of zo'n dak van een schade Ka afkomstig is, dat zal moeilijk te achterhalen zijn. Bekijk in ieder geval de bevestigingspunten goed en kijk of het dak niet beschadigd is. Vraag of je het dak mag monteren voordat je het echt koopt en kijk of het goed past. (Zorg wel dat je auto goed vlak staat.) Informeer ook even bij de Ford dealer hoe het zit met de aansluiting van de achterruitverwarming en of er nog andere dingen zijn waar je op moet letten. Ik weet niet of de StreetKa daarvoor voorbereid is of dat je daar weer een aparte aansluitset voor moet aanschaffen.
Suc6
Paul
nu op Ebay:http://cgi.ebay.co.uk/Hard-top-for-Ford-Street-Ka_W0QQitemZ280127427395QQihZ018QQcategoryZ21654QQ ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
ivo_gismo
22-06-2007, 15:10
zeer mooi
maar voor mij nog niks
vBulletin v3.7.2, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.