Bekijk de volledige versie : Nieuwe (lees: occassion) auto
Na ruim n jaar te hebben gereden in mun Ka ben ik nu toch wel n beetje serieus op zoek naar n nieuwe (lees: occassion) auto.
Vorig jaar januari heb ik hem gekocht met 44.000km op de teller.
Inmiddels staat er zo'n 66.000km op de teller dus zo'n ruim 20.000km in n jaar.
Bes wel veel al zeg ik het zelf,
maar ik wil toch wel iets nieuws,
jah kben snel iets beu. :P
Nu zit ik serieus te twijfelen tussen of n nieuwere uitvoering van de Ka met alles erop en eraan...
...
of n Twingo. :oops: :oops:
Als ik hier om advies vraag weet ik natuurlijk al wel wat het antwoord gaat worden van jullie. ;)
Het liefste zou ik gewoon n nieuwere Ka willen waar wat meer extraatjes opzitten, want ik doe het nou toch n beetje met de 'standaard' Ka, en mun absolute favouriet is dan de Ka Cremer in Flare kleur. :roll:
Tegen de zomer hoop ik iets nieuws te kopen, maar ik zit nu al wel n beetje rond te kijken overal, toch maar weer n Ka doen??? ;) :) :)
:multi: :multi:
Ik denk dat je de antwoordden hier wel kunt voorspellen :)
Maar zal proberen serieus te antwoorden :)
Als ik puur kijk naar het uiterlijk en het design van de auto zou ik gaan voor de Ka. Spreekt me meer aan dan dat van de Twingo.
Het exterieur van de Ka valt toch wat meer op dan dat van deTwingo. En het interieur vind ik er wat verzorgder en minder "simpel" uitzien dan dat van deTwingo. Let wel, dit baseer ik op foto's van het interieur van de Twingo, heb er zelf nog nooit in gezeten.
Motorisch heb ik niet zoveel te melden. Hoe een Twingo rijdt weet ik ook niet. Vraag het es aan Mark, die heeft er een van Alkmaar naar Landgraaf gereden :) The ultimate test-drive.
Wij hebben ook 3 jaar lang een Twingo gehad (nieuw gekocht) en met veel plezier in gereden. Hij is wel iets gebruikersvriendelijker dan de Ka vanwege de variabele kofferruimte door de verschuifbare achterbank. Als je vaker met meer dan twee personen op stap gaat dan zou ik kiezen voor de Twingo.
Maar persoonlijk vind ik de Ka qua rijgedrag toch stukken beter dan de Renault, zeker als je kiest voor de 70 pk uitvoering.
Paul
Beide wagentjes zijn aan elkaar gewaagt. Ook qua prijs.
Ga eens rijden in een Twingo en kijk hoe dat je bevalt.
Kijk eens naar zaken als brandstofverbruik, zitpositie, veiligheid, interieurruimte, kofferbakgrootte.
En beslis.
Als je toch een KA met alles erop en eraan durft te overwegen: kijk eens naar de Luxury. :mrgreen: Maar van de Twingo zijn ook een zillioen varianten te krijgen.:wacko:
Persoonlijk vind ik de KA leuker dan de Twingo. De Twingo is een ouder model dan de KA, maar dat straalt er dan ook vanaf. :blink: De KA is ook wat eigenzinniger... :)
ik vind de twingo een slap/ouderwets intrieur hebben, ook is het van een stuk mindere kwaliteit (lees deurhendels die lam worden en los gaan zitten). wegligging van een Ka is 10 keer beter... enz. enz.
kortom, koop gewoon een Ka..:)
MvdWesten
28-01-2004, 20:44
Ok luister... haha. Nee even serieus. Ik heb inderdaad in een Twingo gereden, maar dat had ik al vaker omdat ik het autootje wel is moet lenen van mijn buurvrouw.
Persoonlijk vind ik dat de Twingo:
- lekker pittig motortje (goede topsnelheid en snel op gang)
- lekker veel ruimte (vooral door die achterbank)
- waardeloos sturen (elektrische stuurbekrachtiging, dan weer te licht dan weer te zwaar)
- waardeloze stoelen (veel te zacht)
- rijgedrag is te zwevend en in bochten erg overhellen.
- interieur ouderwets
- mooie digitale kilometer teller
- overal opbergvakjes (je weet niet waar je moet zoeken)
- vervelende toeter (niet op het stuur drukken, maar op je knipper)
- Renault heeft vaak lekkende hoezen bij de voorwielen (uit ervaring met een Renault 5 en gehoord van mijn buurman die werkt bij Renault schadeherstel).
Voor de rest zijn er nog wat kleine dingen waarvan ik zeg dit is het niet. Ik zou echt gaan voor een Ka, niet omdat ik erzelf 1 heb, maar puur om het complete plaatje. Goed weggedrag, goede stoelen, goed interieur, iets te weinig vermogen (behalve de nieuwe denk ik). Het grootste voordeel van de ka is dat je naar alle meetings mag komen (maar dat mag ook met een twingo), maar je mag ook nog is het terrein op bij de club leden staan en je auto showen :lol: en dat mag niet met een twingo (Landgraaf) :evil:
Mochten er nog vragen zijn... dan hoor ik het wel.
Grtjs MR
Ik ben deruit! :)
Eigenlijk al de hele tijd al, want moet ik nou met n Twingo, n Twingo. :oops: :? :?:
Ik ben nu serieus aant sparen voor n Ford Ka met alles derop en deraan.
Het liefst zou ik dan de Cremer uitvoering willen,
want ik ben egt helemaal weg van die Flare, wow. :oops: :roll:
Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte wanneer ik n nieuwe heb en foto's, maar da duurt natuurlijk nog wel ff, waschijnlijk pas aant eind van t jaar.
Dan hoop ik genoeg geld bijeen gespaart te hebben! :)
:multi: :multi: :multi:
Tis gelukt jongens! Hij koop een Ka! Applaus voor onszelf! :thumbup: :thumbup: :cool: :cool:
En pie-air natuurlijk van harte gefeliciteerd met deze hele goede beslissing :)
Bedankt voor de leuke reacties haha. :)
Tjah hoe kan ik nou uit van de Ford Ka afgegaan?
Nooit dus,
want tis egt zooooooooooo'n heerlijk wagentje en
hij rijdt gewoon super en
ik kom lkkr vaak veel mede Ka-rijders tegen dus
ik kan eigenlijk niet n reden bedenken wrom ik niet weer n Ka zou willen hebben,
maar eerst nog sparen sparen sparen. :)
:multi: :multi: :multi: :multi:
ole ole ole ole ole :thumbup: :jerry: :multi: :multi: :multi: :multi: :multi: :multi: :multi: :multi: :multi: :multi: :multi: :multi: :multi: :multi: :multi: :multi: :multi: :multi: :multi: :multi: :multi: :multi: :multi: :multi: :multi: :multi: :multi: :multi: :multi: :multi: :multi: :multi: :multi: :multi:
Greetz,
Martijn.
vBulletin v3.7.2, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.