Bekijk de volledige versie : Ka in het nieuws
http://www.ad.nl/multimedia/archive/00124/_ONGEVAL_arkel_FIET_124610b.jpg
Automobiliste rijdt in op fietsers
ARKEL/GORINCHEM - Een 45-jarige automobiliste uit Gorinchem is vanochtend op de Vlietskade in Arkel frontaal op een groep fietsers ingereden. Zij waren op weg naar de reformatorische scholengemeenschap Gomarus in Gorinchem.
De auto belandde na de aanrijding in de sloot langs de weg. Twee leerlingen en hun fietsen kwamen klem te zitten onder de wagen. Veertien jongeren in de leeftijd van twaalf tot vijftien jaar en de automobiliste raakten gewond. Drie fietsers zijn er slecht aan toe.
Twee traumahelikopters vlogen uit om het personeel van de tien uitgerukte ambulances te helpen. Alle leerlingen zijn met de ambulance naar ziekenhuizen in Utrecht, Nieuwegein, Gorinchem en Dordrecht overgebracht.
De bestuurster is door nog onbekende oorzaak op de verkeerde weghelft terechtgekomen. De politie heeft het rijbewijs van de vrouw ingenomen, omdat mogelijk sprake is van verkeersgevaarlijk rijgedrag.
Ongeveer de helft van de tweeduizend leerlingen van het Gomarus komen dagelijks op de fiets naar school. Veel van hen rijden over de Vlietskade. Hanna Hoegee en Evelien Uittenbogaard, allebei 15 jaar, kwamen hier kort na het ongeval aan. ,,We zagen een klasgenootje op de kade zitten,’’ zegt Hanna. De twee zijn bij het gewonde meisje gaan zitten. ,,Ze vertelde dat ze geen gevoel meer in één been had,’’ weet Evelien. Het tweetal probeerde haar een beetje af te leiden. ,,Maar ze bleef ons maar vragen hoe het met haar vriendin ging.’’
Hanna en Evelien worden in de hal van hun school continu aangesproken door andere scholieren. ,,Iedereen wil weten wat er is gebeurd,’’ zegt Evelien. ,,Eigenlijk denk ik dan ’laat me maar’, maar ik vind wel dat we het iedereen moeten vertellen.’’
F. Booij woont vlak bij de plaats van het ongeval en kon snel hulp bieden. ,,Ik was mijn hond aan het uitlaten en hoorde de klap. Op de weg was het een enorme ravage. Er lagen wel veertig fietsen op de weg. De auto hing half in de sloot en ik zag dat onder die auto kinderen met hun fiets in het water lagen die daar niet weg konden. Ik heb toen het hoofd van één van de kinderen boven water gehouden tot de hulpverlening er was. Ik heb ook nog tegen de chauffeur geroepen dat zij rustig moest blijven in de auto, omdat die anders misschien ging schuiven, waardoor de kinderen nog meer klem zouden komen te zitten.’’
Nog even een paar foto'tjes van ons favorite vervoermiddel dat blijkbaar ook prima geschikt is voor het aanrijden van fietsers :(
http://www.brandongevallen.nl/site/img/nieuws/14-09-2007/Veertien%20gewonden%20bij%20ernstig%20verkeersonge val%20Arkel/IMG_2041.jpg
http://www.brandongevallen.nl/site/img/nieuws/14-09-2007/Veertien%20gewonden%20bij%20ernstig%20verkeersonge val%20Arkel/IMG_2046.jpg
http://www.brandongevallen.nl/site/img/nieuws/14-09-2007/Veertien%20gewonden%20bij%20ernstig%20verkeersonge val%20Arkel/IMG_2059.jpg
http://www.brandongevallen.nl/site/img/nieuws/14-09-2007/Veertien%20gewonden%20bij%20ernstig%20verkeersonge val%20Arkel/IMG_2060.jpg
http://www.brandongevallen.nl/site/img/nieuws/14-09-2007/Veertien%20gewonden%20bij%20ernstig%20verkeersonge val%20Arkel/IMG_2107.jpg
mr|repel
16-09-2007, 14:27
gelukkig geen doden zover ik kan lezen. Maar die is ech hard gegaan lijkt het ...
Ja ik heb het gezien op het nieuws! egt erg dat er kinderen onder de auto terrecht kwamen in het water...!
ik snap ook niet waarom ze niet eerder maatregelingen hebben genomen.
Ze lieten de weg zien... niet normaal joh zo smal en er mocht 60 gereden worden pffff belachelijk
nou wil ik niet vervelend doen maar er zijn hier in de buurt honderden (iets overdreven) van dat soort weggetjes en daar mag je gewoon 80 (wegen buiten de bebouwdekom). Op al die weggetjes gebeurt ook niets.
Ik denk (net als de politie) dat de vrouw gewoon asociaal gereden heeft zonder te letten op de overige weggebruikers, anders kan ik me echt niet voorstellen dat je zoveel fietsers weet te raken of het moet opzet geweest zijn.
nou wil ik niet vervelend doen maar er zijn hier in de buurt honderden (iets overdreven) van dat soort weggetjes en daar mag je gewoon 80 (wegen buiten de bebouwdekom). Op al die weggetjes gebeurt ook niets.
Ik denk (net als de politie) dat de vrouw gewoon asociaal gereden heeft zonder te letten op de overige weggebruikers, anders kan ik me echt niet voorstellen dat je zoveel fietsers weet te raken of het moet opzet geweest zijn.
Ik vind het wel een uitnodigende weg voor ongelukken.
En als er iets op die weggetjes gebeurt, dan gaat het ook gelijk goed mis.
Ik had ook mijn twijfels of het geen opzet zou zijn geweest.
Pure irritatie denk ik.
Niet dat het goed te praten valt... zeker niet!!
Ik vind het wel een uitnodigende weg voor ongelukken.
En als er iets op die weggetjes gebeurt, dan gaat het ook gelijk goed mis.
Ik had ook mijn twijfels of het geen opzet zou zijn geweest.
Pure irritatie denk ik.
Niet dat het goed te praten valt... zeker niet!!
het zou best kunnen maar ik weet dat er nu eenmaal een hoop wegen buiten de bebouwde kom zijn waar veel harder gereden mag en kan worden waar nooit iets gebeurt dus...
Desondanks is het heel vervelend dat het gebeurt is maar het had volgens mij op ieder weg kunnen gebeuren. Denk dat de bestuurder iets meer valt te verwijten dan de weg waarop het voor gevallen is.
als er fatsoenlijke fietspaden waren geweest, was dit nooit gebeurt.
Maar goed het is nu wel gebeurt, valt niks meer terug te draaien.
Ben iig blij dat er geen dode bij gevallen zijn
typisch iemand die niet uit de polder komt en niet gewend is aan dit soort wegen. Soms is er gewoon geen ruimte voor een fietspad ;)
Je hebt natuurlijk wel gelijk als/als
Dat laatste lijkt me ook voor de bestuurder het beste want hoe zou je verder kunnen leven als alle 14 waren overleden?
ivo_gismo
19-09-2007, 10:16
ook al was er maar 1 overleden dat wil je echt niet op je geweten hebben
tenminste ik niet
en sommige wegen zijn idd gewoon gevaarlijk maar dan hoor je je eigen aan te passen
minder snel rijden en beter op letten dan is de kans dat zoiets gebeurd een stuk kleiner
Nu wil ik niet vervelend zijn, maar hoe vaak gebeurd het niet dat als je je echt wel aan de snelheid houdt, je toch altijd wel weer van die puberende ***kinderen tegen komt, die:
De voorrangsregels niet eens kennen.
Met zijn allen het liefst naast elkaar willen rijden.
Als je ook maar even claxoneert om duidelijk te laten blijken dat je er aan komt of dat je in de buurt zit (voor HUN bestwil), krijg je al een vingertje (tot je natuurlijk even langzamer gaat rijden, zijn ze weg, wat een mentaliteit :P).Een goed denkbaar scenario is natuurlijk: kinderen fietsend en verspreid over de hele weg. Ze maken ruimte, maar er gaat iets fout met 1 van die fietsers. Domino-effect ét voila. Ik blijf er bij, misschien heeft die vrouw iets verkeerd gedaan, maar er is nog niets bewezen.
Ik was toen ook een k**chauffeur toen ik een fietser aan reed (iedereen had ineens een mening, zelfs op het lokale teletekstkanaal). Op dat moment heel veel spijt, totdat hij/de verzekering met een rechtzaak kwam. Hij kon niet zijn studiejaar afmaken, hij kon niet op vakantie, hij kon niets meer. Mede door hoofdletsel, rugletsel, een dubbele beenbreuk, bekkenletsel.
Hij helemaal ladderzat op een fiets en zonder om te kijken over steken op een voorrangskruising. Ik ben vrijgepleit door 4 factoren (mede door me aan de snelheid te houden die daar gold):
Hij ladderzat (bloedproef).
De buschauffeur die ook op het kruispunt stond, had zogenaamd een onoverzichtelijke situatie gecreëerd.
De gemeente was vergeten een voorrangsbord te plaatsen op het fietspad.
De Technische Recherche kon geen 'belastende' feiten vinden.Het leuke is, ik werd vrijgepleit, maar nergens kwam naar voren dat het TOTAAL NIET mijn schuld was (in woord).
Daarom, nu heeft ook iedereen een mening, maar niemand weet er het fijne van.
Ik blijf er bij, misschien heeft die vrouw iets verkeerd gedaan, maar er is nog niets bewezen.
Zou goed mogelijk kunnen zijn maar de Politie heeft ernstige verdenkingen over gevaarlijk rijgedrag wat bij mij het vermoeden wekt dat er best iets meer aan de hand zou kunnen zijn geweest.
Zou goed mogelijk kunnen zijn maar de Politie heeft ernstige verdenkingen over gevaarlijk rijgedrag wat bij mij het vermoeden wekt dat er best iets meer aan de hand zou kunnen zijn geweest.Tsja, verdenkingen... je zegt het zelf al. Bij mij dachten ze ook, dat ik met een noodgang gereden had en dat die gozer niets verkeerd had gedaan. Ik was per slot van rekening taxichauffeur hè, die zijn altijd fout. Totdat de metingen door de Technische Recherche klaar waren en ze ineens vriendelijk werden tegen mij. Daarvoor mocht ik per slot van rekening nog niet eens even wildplassen (door de spanning). Maar goed, we zien het vanzelf wel...
typisch iemand die niet uit de polder komt en niet gewend is aan dit soort wegen. Soms is er gewoon geen ruimte voor een fietspad ;)
Ik heb juist heel erg veel ervaring met dit soort wegen.
Als fietser en als automobilist, en het is gewoon levens gevaarlijk.
Daar was wel ruimte voor een fietspad (althans dat lieten de tv beelden zien) er lag bijna net zo'n brede/smelle grasstrook naast de weg, als de weg zelf.
ivo_gismo
19-09-2007, 22:27
nu moet ik ed toch gelijk geven
maar het is gewoon uitkijken
er hangen fijn van die span doeken over de weg
de scholen zijn weer begonnen
maar daar had de oude baas van mijn vader iets onder gehangen
maar wij moeten ook werken groetjes de echte weg gebruikers
nog geen 2 dagen later doek weg
maar het is gewoon een feit dat fietsende jeugd de hele weg nodig heeft
en ook niet kijken wat ze doen
en natuurlijk is het makkelijk om de auto mobilist de schuld te geven
en als het dan in 1 keer niet zo is dan zie je ze idd niet met een rectificatie
maar de chauffeur heeft wel een slechte naam
en raak die maar eens kwijt als ze je kennen
en wat dacht je van emotionele schade
dat duurt lang voor dat je die kwijt bent
ik ben weer op dreef
maar al bij al
ed heeft gelijk
Sjoerd102
19-09-2007, 22:29
Stand Gesneuvelde Ka's en Puma's is na deze week 1-1. Een van de pumadrivers heeft dit weekend zijn Puma total-loss gereden. Hij stond met de meeting in Vuren direct naast de kaatjes geparkeerd. Hopelijk was dat geen voorteken.
http://www.tvellef.nl/php/pivot/entry.php?id=471#body
ivo_gismo
19-09-2007, 22:34
als ik het zo lees is die puma schuld of zie ik het verkeerd ??
Sjoerd102
20-09-2007, 09:16
Ivo zo staat het wel beschreven. Maar als de tegenpartij nu met een zeer hoge snelheid komt aanrijden (of laagvliegen) valt er weinig meer aan voorrang te verlenen. Maar de media zet al snel neer: geen voorrang verleend terwijl dit niet het geval is. Roy (de pumadriver) kan zich van het ongeluk en de oorzaak eigenlijk niks meer herinneren (is tijdje bewusteloos geweest)
Ivo zo staat het wel beschreven. Maar als de tegenpartij nu met een zeer hoge snelheid komt aanrijden (of laagvliegen) valt er weinig meer aan voorrang te verlenen. Maar de media zet al snel neer: geen voorrang verleend terwijl dit niet het geval is. Roy (de pumadriver) kan zich van het ongeluk en de oorzaak eigenlijk niks meer herinneren (is tijdje bewusteloos geweest)Dit is nu precies wat ik bedoel, de media heeft al een oordeel (en zo ook de mensen die het lezen) zonder dat daadwerkelijk de feiten boven water zijn.
zonder dat daadwerkelijk de feiten boven water zijn.
haha wel heel toepasselijk in dit geval ;) (oeps)
haha wel heel toepasselijk in dit geval ;) (oeps)Het lag ook iets teveel voor de hand als ik daadwerkelijk had neergezet 'feiten boven water' ;)
ChArLiE21
04-10-2007, 23:29
Èn wèer een KA in het nieuws...
link:
http://www.hvzeeland.nl/nieuws.php?id=6329
http://www.nu.nl/news/1377126/14/rss/Ford_Ka_doelwit_van_vernielingen.html
wederom in het nieuws
blijkt populair te zijn die Ka
missfutura
03-01-2008, 23:03
Volgens mij loopt hier een een Ford Ka hater in nederland...
Laat ik hem niet tegen komen haha
Zulke mooie auto's sloop je toch niet?
Tis een populair auto'tje... Zowel positief als negatief
weer 7 meldingen erbij:
http://www.nu.nl/news/1378265/14/rss/Meer_meldingen_beschadiging_Ford_Ka.html
ivo_gismo
05-01-2008, 00:05
de Ka juist de publiekslieveling. In totaal werden er 80.000 exemplaren verkocht in Nederland.
ivo_gismo
05-01-2008, 00:05
zijn er zat
vBulletin v3.7.2, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.