PDA

Bekijk de volledige versie : Tuning ervaring(en)?!

Captain-America
07-11-2007, 00:14
Ben mij aan het beraden over het laten chiptunen van onze SportKa.
Heeft iemand hier, al dan niet met een SportKa, ervaring in/mee?

Sjon
07-11-2007, 09:01
alleen turbo diesels....

Bij een n/a auto heeft het minder nut.

Sportka
07-11-2007, 19:37
NIET DOEN.

Ik heb laatst zitten kijken op een site van een bedrijf die dat doet.
Als ik me niet vergist koste dat rond de € 600,- en je kreeg er +/- 3 tot 4 pk bij.
Ik vind het resultaat van Chiptuning bij de SportKa tegenvallen.

mr|repel
07-11-2007, 21:46
3 PK , dat is net niets.

Ka'rmit
07-11-2007, 22:05
Bij Ziptuning geven ze bij de SportKa een winst op van 10pk.Dat is echt wel merkbaar, hoor.

Heb het al met Ralph besproken via MSN.

Sjon
08-11-2007, 08:42
het zou kunnen dat er maar drie pk gewonnen word maar zelfs dat is merkbaar door het sneller op toeren zijn etc. Zeker de moeite als je met het standaard blok aan de slag wilt. Om grote vermogenswinsten te krijgen zul je toch aan een ander blok moeten anders word het een kostbare zaak.

TaMMie
08-11-2007, 10:34
Volgens mij heeft spandel destijds zijn gewone Ka laten chippen in Belgie

Captain-America
08-11-2007, 11:52
Dank voor jullie reactie tot zover.

Zal eens verder informeren, horen jullie nog.
Wat mij zorgen maakt bij het bedrijf Ziptunning is de verkeerde omschrijvingen op hun homepage:
http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Ford-KA-1.6-16V-95pk.html#header

Zie tevens de informatie over het toegenomen vermogen e.d.

De Ka is geen 16 klepper en zo staan er nog wel meer zaken niet correct vermeldt op hun site. Nu hoeft dit niet direct te betekenen dat men niet ter zake kundig is. Edoch wil graag wel enige vorm van vertrouwen hebben, voordat ik onze SportKa aan hun toevertrouw.

Wordt vervolgd.

Overigens gesteld dat ik hiermee aan de slag ga, is er dan interesse van andere clubleden om dit ook te ondernemen? When so, dan ben ik best bereid om hiervoor een (kortings)actie op poten te zetten. Hoor het wel.

Sjon
08-11-2007, 19:51
De Ka is geen 16 klepper en zo staan er nog wel meer zaken niet correct vermeldt op hun site.

Ach zelfs bij onze locale Ford dealer heb ik dat ooit eens gehoord. Komt waarschijnlijk door de naam van het blok: Duratec

Captain-America
08-11-2007, 22:01
Ach zelfs bij onze locale Ford dealer heb ik dat ooit eens gehoord. Komt waarschijnlijk door de naam van het blok: Duratec

Tja maar echt professioneel komt 't niet over.
Temeer ook omdat ze wel 'iets' met je auto gaan doen.

Enfin, wie weet valt het allemaal reuze mee...