PDA

Bekijk de volledige versie : slip en grip training

Peter
23-02-2004, 17:32
Ik zit te zoeken naar een slip/grip training.

ANWB heeft er eentje. Duurt een dag en kost € 169,50.

Nu biedt het Nederlands Instituut voor Verkeersveiligheid ook iets dergelijks aan. Duurt maar een dagdeel, maar is dan ook goedkoper (€ 85).

Heeft iemand ervaring met een van beide cursussen? Is er nog een aanrader? Ik neig zelf sterk naar die ANWB cursus.

PaulD42
23-02-2004, 20:50
Misschien is het een idee om informatie als Ka-club op te vragen bij de ANWB. Als er meerdere geinteresseerden zijn kan er misschien een speciale club-prijs bedongen worden.

Paul

Peter
23-02-2004, 22:24
Misschien groepskorting? Maar die € 169,50 is dus al met ledenkorting. :worry:

:?: Maar Paul, heb jij ook interesse? Zijn er nog meer mensen? :?:

De info over de ANWB grip & slip basis training is te vinden op http://www.anwb.nl/servlet/Satellite?pagename=OpenMarket/ANWB_webwinkel/Cursus_grip_slip

Captain-America
24-02-2004, 11:28
Hi Peter & Sandra + Paul,

Lijkt me best wel een leuk idee.
Zet d'r anders ff een poll bij of open d'r 1.

Wat ik mij heb laten vertellen is dat dergelijke cursussen erg handig zijn, iedereen zou ze eigenlijk gevolgd moeten hebben...

Mazzeltov;

Ralph

Peter
24-02-2004, 14:24
Okay. Polletje erbij. :)

Dat van 'geld speelt geen rol' is natuurlijk niet helemaal waar. Reken in dat geval op ca. € 170 pp voor een dagcursus. :shocked!:

Maar misschien dat sommige mensen wel willen, maar alleen als het niet te duur is. En ja, wat is 'te duur'? Laat maar horen dan!

Als er animo is zal ik binnenkort eens rondbellen voor groepskortingen (ANWB, Verkeersveiligheids Instituut). En anders informeer ik alleen voor mijzelf.

Peter
04-03-2004, 20:38
Even voor de mensen die "misschien" hadden gestemd:

:?: Wat is voor jullie nog een acceptabel bedrag? :?:

Xipe Totec
05-03-2004, 19:33
Ik wacht ff af met bepalen welk bedrag acceptabel is, omdat je nu nog maar 1 bedrag hebt, die € 169,50. Ik wil eerst wel eens weten wat mogelijk is wat de prijs betreft.

Ik moet wel zeggen dat ik zeker geïnteresseerd ben, want je hoort veel goeds over die cursussen.

TaMMie
05-03-2004, 21:22
Hans heeft een cursus gedaan bij Slotemakers in Zandvoort. Is daar erg positief over. Goed georganiseerd, uitgebreide lunch, certificaat...was alleen lessen in een Opel :cry:

http://www.slotemakers.nl/

Ma t/m vrij 165 euri incl btw en lunch
Weekend 171 euro incl btw en lunch

Duurt ook een dag.

Voor groepen kun je ook een apart programma samenstellen.

Peter
05-03-2004, 21:42
Hans heeft een cursus gedaan bij Slotemakers in Zandvoort. Is daar erg positief over. Goed georganiseerd, uitgebreide lunch, certificaat...was alleen lessen in een Opel :cry:

Goeie tip. Zal ik meenemen. Maar over de prijzen lijken ze het allemaal eens te zijn, want dit ligt in dezelfde orde van grootte als van de ANWB. :)
Ik zal binnenkort eens gaan bellen.

Trouwens, lessen in een Opel Speedster vind ik geen straf hoor. :mrgreen: En ja, zal 't een Opel Astra wezen... dan is het nog altijd geen VW. :twisted: :multi:
Ik bedoel maar, alles kan altijd erger... :drinking:

TaMMie
09-03-2004, 11:33
Ben er nog een tegengekomen

http://www.prodrive-training.nl/index.html

Ook zelfde prijzen...

Peter
11-03-2004, 16:19
Thanx. :)

Zal ik ook benaderen. 'k Ben er alleen nog niet aan toegekomen. :morning:

Peter
11-03-2004, 16:21
Wie is trouwens die patser die denkt dat hij/zij zo goed rijdt dat-ie die training niet nodig heeft...? :twisted:

Benny
11-03-2004, 19:43
Ikke in ieder geval niet, ik heb gestemd voor misschien :multi:

Peter
12-03-2004, 17:39
Eerste reactie van Slotemakers:

"Antislip cursus personenauto" à € 145 pp (door-de-weeks en weekends) maar moet wel minimaal een groep van 9 personen zijn. Is ook met lunch e.d. :)

Zijn dit bedragen waar jullie warm van worden???? En dan bedoel ik niet van de drank die jullie van schrik naar binnen hebben gegoten. ;)

Peter
15-03-2004, 15:59
Groepskorting bij Prodrive vanaf 40 personen. :( Gemiste kans.

En ik zag dat wij er nog een patser bij hebben die zichzelf zo goed vindt rijden. :twisted:

:?: Is er wel animo trouwens? Ik heb geen reacties gezien op mijn Slotemakers postingvraagje over de kosten. Echt veel goedkoper gaat het niet worden. Dwz. er is de mogelijkheid bij de ANWB voor een last minute cursus en dan duik ik (met ledenkorting) onder de € 140. Voor groepen is dat niets.
Als er geen animo is, kijk ik alleen voor mijzelf. :eh:

TaMMie
15-03-2004, 16:08
Mij lijkt het wel wat eigenlijk. Het is natuurlijk wel een bedrag...mgoed...je bent wel een leuk daggie bezig :)

Kamiklaasie
18-03-2004, 01:25
Lijkt me leuk en vooral leerzaam. Ik heb er al vaker naar gekeken en denk dat prodrive het grootste voordeel zal bieden aangezien die de cursus geven met je eigen wagen. Je hebt er niets aan als je een slip cursus doet in een auto die 2x zo zwaar is, allemaal technische hulpmiddelen heeft en de naam Opel op zijn kont heeft staan. Als je de in de cursus geleerde dingen nodig hebt (laten we hopen van niet) dan is het goed te weten hoe je eigen auto zich gedraagt in dat soort situaties.

Ik ben net deze week verhuist, dus elk bedrag boven de 10 euro klinkt nu duur voor mij :roll:

Peter
18-03-2004, 10:44
Ik heb er al vaker naar gekeken en denk dat prodrive het grootste voordeel zal bieden aangezien die de cursus geven met je eigen wagen. Je hebt er niets aan als je een slip cursus doet in een auto die 2x zo zwaar is, allemaal technische hulpmiddelen heeft en de naam Opel op zijn kont heeft staan.

Ja, klopt. Alleen rij ik liever een cursusauto aan gort dan mijn eigen auto voor als het erg mis gaat.

Bij Slotemakers kun je trouwens aan het eind van de cursus in je eigen auto met een instructeur ernaast nog oefeningen doen. Dat had ik nl. ook nog geïnformeerd.

Groepskorting bij Prodrive is echter nul, aangezien dat bij hun pas start vanaf 40 personen. Ook iets om in je achterhoofd te houden.

Ik ben net deze week verhuist, dus elk bedrag boven de 10 euro klinkt nu duur voor mij :roll:

Anders verkoop je toch de boot... ;)

Kamiklaasie
18-03-2004, 23:12
Het enige wat je kan raken tijdens die cursus zijn pionnen en andere cursusleden en die geven allemaal wel mee. Dus je auto in de prak rijden zal je niet gebeuren, tevens zit bij het cursusgeld inbegrepen een verzekering voor je auto.

Ik heb mijn rubberboot al verkocht maar dat heeft niet geholpen :cry:

PaulD42
18-03-2004, 23:15
Je hebt er niets aan als je een slip cursus doet in een auto die 2x zo zwaar is, allemaal technische hulpmiddelen heeft en de naam Opel op zijn kont heeft staan. Als je de in de cursus geleerde dingen nodig hebt (laten we hopen van niet) dan is het goed te weten hoe je eigen auto zich gedraagt in dat soort situaties.

Volgens mij maakt het niet uit in welke auto je een slipcursus volgt. Als het goed wordt uitgelegd en je begrijpt waar je mee bezig bent haal je ook je Kaatje wel uit een slip, ook al heb je het in een andere auto geleerd. Het gaat erom dat je weet wat je moet doen als het gebeurd en dat het een soort automatisme wordt, maar dat zal moeilijk worden als je het niet regelmatig kunt oefenen.

De kunst is in mijn ogen nog steeds om te voorkomen dat je in een slip raakt, dan hoef je hem er ook niet uit te halen.

O, en wat die hulpmiddelen betreft............. die helpen ook niet als je te kort achter je voorganger rijdt op een nat wegdek...............
Ik, ehhhh, spreek uit ervaring.

Paul