PDA

Bekijk de volledige versie : Zuiniger door nieuwe Lambasonde?

Captain-America
27-11-2007, 23:24
FF een nieuw topic aangemaakt.

Heb nu alweer even een nieuwe lambasonde. Die zit als het goed is in de uitlaat, toch? Anyway het lijk er warempel op datie nu zuinige rijdt. Dit terwijl ik nog steeds 'stevig' rij :rolleyes:

Kan dit of is dit toeval...

Wie o wie??

Oh ja SportKa rijdt nog steeds zalig, bijna 34.000 km erop zitten.
Zalig :D

Manou
28-11-2007, 13:32
De lambdasonde (geloof dat ie zo heet maar weet niet helemaal zeker ;) ) zit idd in de uitlaat. Bij mijn smart is ie vorig jaar ook vervangen (splinternieuwe smart en dan al kuren :( ) en toen reed ie ook een stuk zuiniger. Ze hebben me toen uitgelegd hoe zo'n labdasonde werkt en het heeft iets te maken met het verbruik van benzine, wanneer dat ding stuk is gebruik je over het algemeen meer benzine dus als je een nieuwe hebt rij je weer zuiniger.

Captain-America
28-11-2007, 23:15
Navond Manou,

Dank voor je toelichting. Da's dan mee genomen.
Vraag me dan, omgekeerd, af, als het verbruik toe gaat nemen...is dan de lambasonder weer kapot...
Enfin d'r zit dan weer nieuwe garantie op. Heb overigens vijf jaar garantie dus dat zit dan wel snor, al blijft het een onwenselijk euvel.
Heb je overigens nog last hiervan of is alles naar wens opgelost/weggebleven?

missfutura
03-12-2007, 00:41
heeft dat ook zin op mijn ka van bj 2007?
Of gaat dat nergens over?
Ik vind hem namelijk erg duur rijden

Kabrio
03-12-2007, 12:30
heeft dat ook zin op mijn ka van bj 2007?
Of gaat dat nergens over?
Ik vind hem namelijk erg duur rijdenDenk niet dat jouw lambasonde al kapot is ;)

Captain-America
03-12-2007, 18:35
Al weet je dat maar nooit zeker he ;) kiek maar naar de mijne..

Zit d'r bij jou overigens ook al geen nieuwe op/in?

missfutura
03-12-2007, 23:26
ja he... ik ben ook maar een vrouw haha
Snap dat soort dingen allemaal niet ;) haha

Kabrio
04-12-2007, 02:45
kiek maar naar de mijne..Ja jij... ;)

Captain-America
05-12-2007, 00:51
Ja jij... ;)

Duh!!
:medieval:

Manou
05-12-2007, 13:09
Navond Manou,

Dank voor je toelichting. Da's dan mee genomen.
Vraag me dan, omgekeerd, af, als het verbruik toe gaat nemen...is dan de lambasonder weer kapot...
Enfin d'r zit dan weer nieuwe garantie op. Heb overigens vijf jaar garantie dus dat zit dan wel snor, al blijft het een onwenselijk euvel.
Heb je overigens nog last hiervan of is alles naar wens opgelost/weggebleven?

De laaste tijd gebruikt ie weer erg veel brandstof. Hij moet binnenkort een beurt hebben en dan zal ik het wel eens aankaarten. Bij mij brandde een lampje toen de lambdasonde kapot was.