PDA

Bekijk de volledige versie : Rondje 'Nordschleife' Nürburgring 2008.

Kabrio
11-01-2008, 14:31
Het is de bedoeling dat we ergens in de zomer op een datum waar 75% van de mensen wel kan, 2 dagen Nürburgring doen.

Het idee kwam namelijk dat we op een aantal Focussen afgelopen weekend de sticker zagen van de Nordschleife. Deze krijg je/of kun je kopen bij het succesvol completeren van een rondje Nordschleife (lengte 20,8km). Mocht dit niet zo zijn dan hoor ik het graag van onze mede clubgenoten bij de Focusclub en misschien willen de organisatoren van het laatste weekende Norschleife ons wel hiermee helpen.

Aangezien Ralph, Léon en ik best wel zo'n sticker willen 'verdienen' en er niet 1 na willen laten maken, zijn wij dus op het idee gekomen om iets te gaan doen op de Nordschleife met z'n allen. Dit zal dan wel 1 overnachting behelzen, want voor de meeste mensen zal de heen- en terugreis wat te veel zijn op 1 dag.

Dit gaat betekenen dat we het 1 en ander voor die tijd zullen moeten gaan regelen.

Denk dus goed na of je wel mee wil, want schades zullen onder voorbehoud voor eigen rekening zijn (zelfs met All risks).

Daarnaast niet om af te schrikken, maar 4 rondjes Nordschleife kost €70,-, dat je het even weet ;)

01 Runde PKW 21,00
04 Runden PKW 70,00
08 Runden PKW 135,00
15 Runden PKW 235,00
25 Runden PKW 370,00

Verdere info:

Ligging:

http://www.nuerburgring.de/uploads/tx_templavoila/Karte_EinzugsgebietPixel2.jpg

Circuit:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/10/Nordschleife_image_of_Nurburgring_track.png

Voor 'chickens' kun je ook met de bus over het circuit, kosten voor deze zijn dan €20,- hahaha

Kabrio
11-01-2008, 14:41
Uiteraard erg leuk om dit samen met de Focusclub te gaan doen.
De datum wordt dan 10 en 11 mei. Komt goed uit, want de 12e is Elfstedentocht haha.

Edit: De datum die de Focusclub heeft geprikt komt overeen met de datum die wij hebben voor de Elfstedentocht.
Gezien deze gebeurtenis kunnen we wachten op een betere datum òf alsnog zelf doen. Samen met de Focusclub lijkt mij leuker, maar we hebben nog de tijd.

Sportka
11-01-2008, 18:16
Het idee kwam namelijk dat we op een aantal Focussen afgelopen weekend de sticker zagen van de Nordschleife. .

Aangezien Ralph en ik best wel zo'n sticker willen 'verdienen' en er niet 1 na willen laten maken.

Je vergeet mij Ed :confused:

Captain-America
11-01-2008, 19:26
Leon hoorde d'r inderdaad ook bij, Ed zal dit later nog toevoegen/vermelden, komt goed.

Heb d'r wel zin in. Vriendin moet ik nog wel zien over te halen. Ze is d'r geen voorstander van, temeer ook vanwege de 'reputatie'. Hoop echter dat ze toch wel mee wil gaan. Is altijd al een wens van mij geweest om hier, al is het maar 1 rondje, te mogen (rond)rijden zonder brokken te maken.

Als de info klopt dat je gewoon verzekerd bent, is dat, hopelijk voor niemand nodig, wel meegenomen. Moeten wij nog maar eens goed navragen. Just in case.

Ka'rmit
11-01-2008, 20:02
Als je met je auto op een circuit gaat rijden ben je naar mijn weten niet verzekerd.

Dit omdat je door de hogere snelheid die je doorgaans op een circuit haalt.meer risico hebt om te crashen.

Als je op het TT circuit van Assen deelneemt aan het sprinten, slalommen of gewoon vrij rijden bij een autoevenement, bijv. Duitse autofestival, ben je in ieder geval onverzekerd, weet ik.

Hunter
11-01-2008, 20:09
Als je met je auto op een circuit gaat rijden ben je naar mijn weten niet verzekerd.

Helemaal gelijk in...
Assen is ook een racecircuit, dus hier ben je idd niet verzekerd...

De Nordschleife daar in tegen is een openbare tolweg en geen race circuit (meer). Ook doe je hier niet mee aan snelheidswedstrijden...
(je rijdt immers niet tegen iemand of om de snelste tijd)

Maar uiteraard mogen jullie het na gaan!

Kabrio
11-01-2008, 20:43
Je vergeet mij Ed :confused:
Léon, es tut mir leit das ich dir vergessen bin :D

Entschuldigung!!!

Ben ik nu weer lief? :D

Sportka
11-01-2008, 21:40
Ja hoor Ed het is je vergeven
Alleen mag je het de volgende keer gewoon in het Nederlands formuleren
Ik kan dan wel 10 minuten van de grens wonen, maar mijn Duits is echt dramatisch

Kabrio
11-01-2008, 21:48
maar mijn Duits is echt dramatischMeiner nicht...
Ich kann es noch, wenn du willst buchstabieren... aber ik doe het wel in het Nederlands haha.

TaMMie
12-01-2008, 13:37
Misschien een tip voor degenen die over gaan blijven:

Afgelopen jaar zijn Hans in het Center parcs park Heilbachsee geweest. Dit is een park in natuurgebied de Eifel en ook vlakbij de Nurburgring. Als je met meerdere mensen moet blijven slapen is het wellicht handiger/voordeliger/gezelliger om met een aantal een huisje op dit park te reserveren. Je hebt immers alles in de buurt, supermarktje, restaurants, zwembad om te relaxen als je terugkomt van een dagje rijden, etc. En het is gezelliger dan iedereen afzonderlijk in een saaie hotelkamer ja toch?
En als je voor 11 februari reserveert krijg je nog 100 euri korting ook....dus volgens mij ist voordeliger dan een hotel.

http://www.centerparcs.nl/NL/NL/parken/park_heilbachsee

(ik werk niet voor de marketingafdeling van CP hoor...maar vond het wel een tip) :D

Kabrio
12-01-2008, 13:56
Misschien een tip voor degenen die over gaan blijven:

Afgelopen jaar zijn Hans in het Center parcs park Heilbachsee geweest. Dit is een park in natuurgebied de Eifel en ook vlakbij de Nurburgring. Als je met meerdere mensen moet blijven slapen is het wellicht handiger/voordeliger/gezelliger om met een aantal een huisje op dit park te reserveren. Je hebt immers alles in de buurt, supermarktje, restaurants, zwembad om te relaxen als je terugkomt van een dagje rijden, etc. En het is gezelliger dan iedereen afzonderlijk in een saaie hotelkamer ja toch?
En als je voor 11 februari reserveert krijg je nog 100 euri korting ook....dus volgens mij ist voordeliger dan een hotel.

http://www.centerparcs.nl/NL/NL/parken/park_heilbachsee

(ik werk niet voor de marketingafdeling van CP hoor...maar vond het wel een tip) :DKlinkt leuk, maar reserveren voor 11 februari gaat toch niet lukken hehe...

Sjoerd102
14-03-2008, 13:47
Voor mensen die een dag op en neer willen gaan (Venlo- Nordschleife circa 1,5U) de pumadrivers gaan met een delegatie op 13 April

Sjoerd102
31-03-2008, 15:36
Gisteren met 2 leden van de focusclub en 3 leden van de pumadrivers een dagje ring gedaan. Erg gaaf dagje. Niet te druk op en rond het circuit, een heerlijk zonnetje (beter weer dan in Nederland) en als klap op de vuurpijl was de huidige Nurburgring (het F1-circuit) geopend voor Touristen-fahrten. Echt een aanrader, die ik ook zeker de kaatjes een kan aanraden. Foto’s zijn te vinden op mijn space sjoerd102.spaces.live.com