Bekijk de volledige versie : Ford Ka futura 1.3 te koop
missfutura
24-02-2008, 18:15
* airco
* radio/cd speler
* bouwjaar 2007
* kmstand bijna 7.000
* Rood (meegespoten bumpers)
* elektrische ramen
* Goed onderhouden en geen schade (zou ook niet best zijn na half jaar;):))
Foto's zie mijn garage.
Moet nog duidelijk grotere foto's maken... Maar moet ie eerst mooi gepoetst worden :)
mr|repel
25-02-2008, 12:05
Zet je nog even een vraagprijs erbij ? Succes met de verkoop
zwarte kaatje
26-02-2008, 22:06
Wat jammer dat je je ka gaat verkopen heb je er een reden voor waarom je de ka weg doet?
Ja waarom moet hij weg en hoeveel vraag je ervoor?
missfutura
05-03-2008, 14:05
Ja had gezien dat de vraagprijs er niet bij stond...
Vraagprijs = 8000 euro
Staat nu 7200 km op.
Doe hem weg omdat t toch niet mijn auto'tje is...
Is voor mij beetje overbodige luxe een nieuwe auto ( bj eind 2007)
Verzekering is ie dan vrij duur omdat ie all-risk verzekerd is.
Wil graag een nissan micra oudere type.
Dat roep ik al vanaf me 16e
Heb nu 3 auto's gehad en alle 3 niet mijn keus geweest.
Dus wil nu een auto die ik zelf heb uitgezocht en wat dan helemaal MIJN auto'tje is
De Ka rijdt verder erg goed maar nee tis niet mijn auto helaas
Wil graag een nissan micra oudere type.
We hebben nog wel een zwarte Micra uit 2003, 5 deurs, maar zit qua (aanschaf)prijs wel een slagje hoger, hetgeen resulteert in dezelfde waarde als jouw Ka nu.
Maar ze wil ook 1 van het vorige model....
vind ik egt lelijk maar goed haha;) als het je droomautotje is waarom niet he;)
K heb hem ook all risk, niet zo duur trouwens ;) (same story zonder winstoogmerk)
Maar ze wil ook 1 van het vorige model....
Oudere type, niet vorig model... ;)
vind ik egt lelijk maar goed haha;) als het je droomautotje is waarom niet he;)
Ben er ook niet echt gecharmeerd van, maar met gemiddeld rijden toch 1 op 17 (1.4 16v Tekna)
K heb hem ook all risk, niet zo duur trouwens ;) (same story zonder winstoogmerk)
Wij ook, allebei, collectiviteitsverzekering bij Monique op het werk. Scheelt 1000,- per jaar. Ik heb langer als een jaar geen auto gehad, dus ja, dan vervallen alle voordeelpercentages die je opgebouwd hebt.
Maar ik denk dat ze met oudere type vorig model bedoelt
weet ik bijna wel ckr
Maar ik denk dat ze met oudere type vorig model bedoeltDat zal gerust, maar als wij over een tijdje zeggen dat de Micra er uit is, krijgen we ineens te horen: Waarom heb je dat niet gezegd? Zoals zovaak gebeurd :D
haha ja;)
doe er je voordeel mee door hem haar voor te legge:p ook al gaat ze dan prijs nie vooruit denk ik;) (verzekering)
missfutura
05-03-2008, 19:37
De ka is al weg...
Geen micra voor terug gekocht...
Kon geen goeie deals sluiten met de dealers...
Allemaal hadden ze t over gelijk oversteken
Maar op de micra's stonden meer km en waren qua prijsklasse te laag om zo over
te steken...
Heb nu een opel corsa B parelmoer kleurtje...
75.000km op de tellen uit '97 en..........
Kreeg geld toe haha Das altijd leuk auto's kopen...
Heb een mega goeie deal kunnen krijgen
Heb uiteindelijk nog 7250 voor de Ka kunnen krijgen alleen ging de prijs van de corsa er nog af... Maar ja dat kun je zo duur maken als je zelf maakt...
Stond ook wel fiat punto maar was me niet snel genoeg haha en was ook 1500 euro duurder. ok was jonger (2002) maar stond al bijna 100.000 km op
Gefeli met je nieuwe aanschaf hoop dat je nu de juiste auto heb gevonden ookal is het nog geen micra ;)
Heb nu een opel corsa B parelmoer kleurtje...
75.000km op de tellen uit '97 en..........
Kreeg geld toe haha Das altijd leuk auto's kopen...
Heb een mega goeie deal kunnen krijgen
Heb uiteindelijk nog 7250 voor de Ka kunnen krijgen alleen ging de prijs van de corsa er nog af... Maar ja dat kun je zo duur maken als je zelf maakt...
Stond ook wel fiat punto maar was me niet snel genoeg haha en was ook 1500 euro duurder. ok was jonger (2002) maar stond al bijna 100.000 km opGelijk oversteken doen ze sowieso al bijna niet... verdienen ze te weinig, ook al was je Ka nieuw. Blijft vreemd allemaal, je weet van te voren wat een verzekering kost, je weet wat de auto kost (weinig met 2 jaar garantie!), nu een auto van 10 jaar ouder, meer kosten aan de 'oude' auto, waar je waarschijnlijk een heel jaar All Risks van had kunnen nemen. Veel plezier met je nieuwe aanwinst!
En uh, vaak is die auto uit 2002 met ruim 100.000 kilometer beter dan dat oudere autootje, die waarschijnlijk van een oud vrouwtje was en nooit boven de 80km/u kwam :D
missfutura
06-03-2008, 01:43
Gelijk oversteken doen ze sowieso al bijna niet... verdienen ze te weinig, ook al was je Ka nieuw. Blijft vreemd allemaal, je weet van te voren wat een verzekering kost, je weet wat de auto kost (weinig met 2 jaar garantie!), nu een auto van 10 jaar ouder, meer kosten aan de 'oude' auto, waar je waarschijnlijk een heel jaar All Risks van had kunnen nemen. Veel plezier met je nieuwe aanwinst!
En uh, vaak is die auto uit 2002 met ruim 100.000 kilometer beter dan dat oudere autootje, die waarschijnlijk van een oud vrouwtje was en nooit boven de 80km/u kwam :D
Dat klopt en die punto is van een jong ventje geweest...Zegt natuurlijk niet altijd wat maar zag er minder goed uit dan die corsa...
En scheelt dat ik een zwager heb als automonteur dus ben een heeeeeel stuk goedkoper uit dan bij dealer...
Heb nu 3 auto's gehad en alle 3 niet mijn keus geweest.
Dus wil nu een auto die ik zelf heb uitgezocht en wat dan helemaal MIJN auto'tje is
Ben je niet bang dat de Corsa nummer 4 wordt? Als ik het zo lees wou je echt een Micra en is een Corsa ook niet je eerste keus.
Maar evengoed gefeli met je aankoop hoor :D
haha ja zoon gevoel krijg ik ook,, wil je deze wel dan? is wel oude auto zeg. van zoon mooi nieuw kaatje naar 1 van bijna 11 jaar oud? Wel hele stoere lak trouwens Parelmoer! heb je al foto`s?
Hoop dat je er geluk mee hebt, maar schrik niet als er van alles stuk gaat omdat het al oude auto is.
missfutura
06-03-2008, 19:40
Vind t wel jammer dat de Ka weg ging... Maar die corsa ben ik ook heeeeeeeel blij mee... 1ste keus was idd micra maar van opel weet ik dat ze erg lekker rijden en de zit is voor mij ook erg belangrijk...
Maak morgen ff foto's als de zon mee wil werken want dan komt de lak mooi uit.
Heb al beetje aan geknutseld :D
Andere ruitenwissers... (van die zilveren)
Leuk sierstukje erop
Komt miss openlucht filter in ... (ligt er nog 1)
hopelijk morgen zonnenband erop...
van opel weet ik dat ze erg lekker rijden en de zit is voor mij ook erg belangrijk...
waarom doe je dan in godsnaam de Ka weg
Geen van de andere kleine auto's rijd zo lekker. Zou iets meer vermogen mogen hebben maar wegligging is prima
Klopt, wielen mooi op de hoeken, ka rijd egt heel goed qua wegligging etc. (helemaal met wat bredere banden vind ik) maarja snapt ook niet;)
..... en de zit is voor mij ook erg belangrijk...
Tja, nu heb ik écht mijn bedenkingen...... Opel staat nu niet echt bekend om zijn comfortabele zetels en/of zitpositie achter het stuur...:(:(
Maar goed, iedere persoon is anders, gelukkig maar.
In ieder geval veel geluk met je nieuwe aanwinst.
Paul
gefeliciteert met je aankoop :) Veel veilige km's gewenst!
Toch vind ik het ook een beetje vreemd, zoals al door anderen is gezegd ;)
Waarom koop je een nieuwe Ka als je bij voorbaat al weet dat het niet je droomauto is? Een nieuwe auto kopen en na een jaar weer verkopen is zonde want je schrijft dan zoveel af.
Ik denk dat Tammie een beetje gelijk hebt. Je wilde een Micra maar hebt nu een Corsa. Ben ook een beetje bang dat je na een tijdje die ook weer verkoopt omdat het geen Micra is ;)
Of zou het nu echt van haar zijn ipv de bank? :D
HAAR auto, maar goed, heel veel plezier met je Corsa en voor mij EOT :D
Misschien was de Ka ook al van haar en niet van de bank. Niet iedereen hoeft een auto op afbetaling te kopen Ed.
Misschien was de Ka ook al van haar en niet van de bank. Niet iedereen hoeft een auto op afbetaling te kopen Ed.Dat zeg ik toch ook verder niet? Ze legt alleen zo de nadruk op 'MIJN' en NET ALS JULLIE maak ik daar een opmerking over, maar zoals altijd...
Mijn opmerking heeft niks met jou te maken Ed ;) Als iemand anders die opmerking had gemaakt had ik hetzelfde gereageerd :)
Back ontopic maar weer ;)
Mijn opmerking heeft niks met jou te maken Ed ;) Als iemand anders die opmerking had gemaakt had ik hetzelfde gereageerd :)
Back ontopic maar weer ;)Het zal wel... waarom ga je anders een auto van nog geen aantal maanden (vervanger van Picanto na ongeluk) nu alweer inruilen voor een auto van 10 jaar oud welke nog niet eens de eerste keuze is... :|
Ik heb niet altijd gelijk, maar 99% van mijn gevoel klopt... Soms erg irritant ;)
Ik heb ook geen auto op afbetaling:) eigen verdiende centjes bij de c1000 en folders en mijn verkoopbezigheden
Ik heb ook geen auto op afbetaling:)Nee, bij mij een cadeautje... voorschot.
eigen verdiende centjes bij de c1000
Geen fratsen, dat scheelt.:)
Captain-America
16-03-2008, 16:36
Enfin als ze maar plezier d'r mee heeft ja toch niet dan.
Enne niet iedereen heeft het geluk om een auto cash te kunnen betalen.
Koste mij ook wat jaren sparen ;) echt waar. Wel geheel en al mijn SportKa
en dra onze Ford Galaxy uut 2003, eindelijk VW d'r uut ;-)
Enfin als ze maar plezier d'r mee heeft ja toch niet dan.
Enne niet iedereen heeft het geluk om een auto cash te kunnen betalen.
Koste mij ook wat jaren sparen ;) echt waar. Wel geheel en al mijn SportKa
en dra onze Ford Galaxy uut 2003, eindelijk VW d'r uut ;-)Leuk, die plusminus €8.000,- extra voor 6 maanden uitzending... ;)
Captain-America
16-03-2008, 16:49
Was het maar zo'n feest enne het was, gelukkig maar, vier maanden ;)
Dit was al gespaard, de rest (was) voor onze nieuwe bank en ons a.s. huwelijk ;)
Oh ja 3 x raden in welke auto wij trouwen ;)
Leuk, die plusminus €8.000,- extra voor 6 maanden uitzending... ;)
missfutura
31-03-2008, 22:00
Auto was niet op aanbetaling...
Kreeg heel leuk centjes weer van de verzekering omdat de kia ook niet zo oud was.
Mijn opa en oma hebben klein deel bijgelegd en moest voor mijn werk snel een andere auto. Mijn opa kent de garagehouder van de ford dealer hier en had wat geregeld.
Zeg dan geen nee... Omdat hun de auto meebetaald hebben.
Maar is nooit echt mijn auto geweest.
Miss krijg ik spijt van de corsa... Maar tot nu toe nog niet.
Net apk gekeurd en is er makkelijk door gekomen.
De zit van de auto is prima! Kreeg in de Ka op lange afstanden last van mij rug. En moet nogal vaak lange afstanden rijden.
Die corsa heb ik er geen problemen mee.
Heb in verschillende opel's gereden en in alle zaten ze heerlijk voor mij.
Dat kan voor iedereen verschillend zijn natuurlijk.
Maar ik ben nu stuk goedkoper uit.
Hij is stuk goedkoper in de verzekering en in de benzine! Kan er 100 km meer mee rijden.
Belasting blijft t zelfde verder.
Ben er erg blij mee!!
Ben er erg blij mee!!
En dat is nou het allerbelangrijkste! Jij moet er in rijden en betalen ;)
Veel plezier en suc6 met je nieuwe heilige koe :):)
Paul
AKreeg in de Ka op lange afstanden last van mij rug. En moet nogal vaak lange afstanden rijden.
En dat is niet zo gek. De standaard stoelen van de Ka zitten echt verschrikkelijk. De lederen geven iets meer steun maar nog niet fantastisch.
goed dat je blij bent met je corsa ook al zou het niet mijn keus zijn
Vind de standaard stoelen helemaal niet verschrikkelijk zitten.
Nergens last van, ook niet op lange afstanden
blijft persoonlijk!!!!!!!!
Goed te horen dat je blij bent met de corsa! Veel plezier ermee!
Wat betreft de stoelen in de Ka; ik heb er ook noit problemen mee gehad. Ben er een aantal keer mee naar zuid-spanje gereden en nergens last van gehad. Maar idd, het is natuurlijk persoonlijk :)
ik heb echt behoorlijk wat km in de ka gereden en kan niet overtuigd zijn door de zit. Zeker niet nadat ik de stoelen een tijdje gewisseld heb met die uit een 18-honderd Fiesta.
Binnenkort kuipjes dus dan is het helemaal gedaan met het comfort maar dan blijf ik iig op mijn plek als ik bochten neem ;)
Ja kuipjes wil ik zoeizo niet, zit voor geen meter op langere stukkendenk ik en op korte stukjes vind ik het ook niet geweldig
Captain-America
02-04-2008, 19:25
Het verbaasd mij zoveel negatiefs te lezen over de 'standaard' Ka stoelen.
Deed met mijn vorige Ka, 3rd Edition, dik 20K per jaar zonder problemen, oa van Vlaardingen/Hoek van Holland naar Leeuwarden en vica versa.
Idem voor de SportKa, al zijn dat wel andere stoelen. Nog heerlijker, lederen sportstoelen enzo ;)
Het verbaasd mij zoveel negatiefs te lezen over de 'standaard' Ka stoelen.
Deed met mijn vorige Ka, 3rd Edition, dik 20K per jaar zonder problemen, oa van Vlaardingen/Hoek van Holland naar Leeuwarden en vica versa.
Idem voor de SportKa, al zijn dat wel andere stoelen. Nog heerlijker, lederen sportstoelen enzo ;)
ook ik doe zonder problemen meer dan 20k op jaarbasis maar toch kan ik niet zeggen dat de stoelen echt een goeie zit hebben of veel zijlingse steun geven. Kwa stoel in een boodschappen autootje is het helemaal niet verkeerd vooral als je het vergelijkt met auto's uit dezelfde klasse.
Ondanks dat vind ik het geen goeie stoelen maar het is net wat je gewend bent (snob)
Captain-America
02-04-2008, 22:19
James wil je de Rolls even halen ;)
Het is wat je zegt, wat je gewend bent.
Kan overigens ook zijn dat de eerste stoelen, weet dat echter niet, kwalitatief beter waren.
Dat van die steun heb ik toen, 1.84 bij 120kg (nu gelukkig flink minder ;) ),
niet als zodanig mogen ervaren. Of zou ik mijn gewicht toen op dat punt meegehad hebben ;)
ook ik doe zonder problemen meer dan 20k op jaarbasis maar toch kan ik niet zeggen dat de stoelen echt een goeie zit hebben of veel zijlingse steun geven. Kwa stoel in een boodschappen autootje is het helemaal niet verkeerd vooral als je het vergelijkt met auto's uit dezelfde klasse.
Ondanks dat vind ik het geen goeie stoelen maar het is net wat je gewend bent (snob)
Kan overigens ook zijn dat de eerste stoelen, weet dat echter niet, kwalitatief beter waren.
Dat van die steun heb ik toen, 1.84 bij 120kg (nu gelukkig flink minder ;) ),
niet als zodanig mogen ervaren. Of zou ik mijn gewicht toen op dat punt meegehad hebben ;)
volgens mij gaat de kwaliteit ook wel achteruit dus ze zullen bij mij ook wel iets zachter geworden zijn.
Vind de stoelen in mijn huidige Ka beter zitten dan in mijn vorige Ka (1998 )
Kan ook zijn dat die al beetje uitgezakt waren (ook al kon je dat niet zien)
Maar als ik volgende zomer naar italie ga met mijn meisje en de Ka dan zal ik het misschien wel voelen wat Sjon bedoeld haha;)8)
pinkpanter
07-04-2008, 20:27
De "droomstoelen" had ik in mijn Corsa GSI (de wagen voor de Fiesta). Gaven een fantastische steun in bochten en kon je een beetje "bergop" zetten voor steun onder de knietjes. Bij de Fiesta zijn ze ook tikkeltje beter dan bij de Ka. Maar ja wat wil... hoe kleiner de auto hoe minder comfortabel de stoelen. Maar desondanks vind ik de stoelen in de Ka allesbehalve slecht. Heb al in echte "hangmatten" gezeten bij concurrenten. Maar zoals ook al eerder collega's beschreven: is ook puur persoonlijke beleving en gevoel en daar valt niet over te discusiëren.
Maar ja wat wil... hoe kleiner de auto hoe minder comfortabel de stoelen. .
Ben ik het lang niet met je eens.
Ben ik het lang niet met je eens.
nee ga maar eens in een franse auto zitten ;)
pinkpanter
08-04-2008, 21:01
nee ga maar eens in een franse auto zitten ;)
Dat bedoelde ik met hangmatjes...heb me eruit moeten laten trekken door de bestuurder. Zakte tot de bodemplaat erin weg. :rolleyes:
Zal wel toeval zijn geweest bij dat Franse merk maar nogmaals wil hier absoluut geen merken afkraken / verdedigen maar spreek wel eerlijk uit eigen opgedane ervaringen hier.
Dat bedoelde ik met hangmatjes...heb me eruit moeten laten trekken door de bestuurder. Zakte tot de bodemplaat erin weg. :rolleyes:
Zal wel toeval zijn geweest bij dat Franse merk maar nogmaals wil hier absoluut geen merken afkraken / verdedigen maar spreek wel eerlijk uit eigen opgedane ervaringen hier.
de nieuwere franse auto's hebben daar ook niet zo'n last meer van. Een nieuwe clio bijvoorbeeld heeft een heel behoorlijke zit. Het is geen Ford maar toch
Maar de stelling was verkeerd en onjuist:)
Nu er toch over stoelen gesproken wordt hier....
Gisteren knapte er iets in mn stoel bij het oprijden van een rotonde... nu bij bijna elke bocht voel ik iets in mn stoel (alsof er speling in zit ofzo :|) Echt wazig maar zou er een veertje geknapt zijn ofzo? 60kg moet zo'n stoel geen problemen mee hebben toch ;)
kan zijn dat een van de veren is losgesprongen. Lijkt me niet lekker zitten als dat gebeurt. Helaas moet heel je stoel uit elkaar om dat op te lossen... :(
kan zijn dat een van de veren is losgesprongen. Lijkt me niet lekker zitten als dat gebeurt. Helaas moet heel je stoel uit elkaar om dat op te lossen... :(
Hm dan maar zo tot dat er nieuwe stoelen in komen :axe: heb er niet heel veel last van ofzo... alleen in scherpe bochten voel je iets... maar toen t gebeurde was t wel ff schrikken haha ik had t gevoel alsof die hele stoel kapot ging en naar achteren zou klappen ofzo :D maja dat was gelukkig gevoelsmatig...
als je er wel iets aan wilt doen met je even je stoel uit de auto halen (5 bouten met sleutel 10)
hoofdsteun er af
draaiknop los halen (eerst kapje in het midden er uit met een platte schroevendraaier)
dan de reugleuning afdekking aan de kant halen en zien of je het zo kan oplossen
als dat niet lukt moet je de plastic dingen waar je hoofdsteunen in zitten er uit tikken met een lange lat vanaf de onderzijde van de leuning
als je die dingen er uit hebt kan de hele afdekplaat er af en kan je alles goed bekijken
bovenstaande werkt alleen als je stoelen hebt met aan de achterzijde zo'n plastic afdekplaat. Tegenwoordig heeft de ka volgens mij ook stof aan de achterzijde, of dat is alleen het geval bij leer?
als je er wel iets aan wilt doen met je even je stoel uit de auto halen (5 bouten met sleutel 10)
hoofdsteun er af
draaiknop los halen (eerst kapje in het midden er uit met een platte schroevendraaier)
dan de reugleuning afdekking aan de kant halen en zien of je het zo kan oplossen
als dat niet lukt moet je de plastic dingen waar je hoofdsteunen in zitten er uit tikken met een lange lat vanaf de onderzijde van de leuning
als je die dingen er uit hebt kan de hele afdekplaat er af en kan je alles goed bekijken
bovenstaande werkt alleen als je stoelen hebt met aan de achterzijde zo'n plastic afdekplaat. Tegenwoordig heeft de ka volgens mij ook stof aan de achterzijde, of dat is alleen het geval bij leer?
Zo hele operatie !! ja ik heb zo'n plastic kap aan de achterzijde... maar of ik zin/tijd heb om alles los te halen dat weet ik nog niet :D
Maar in ieder geval bedankt voor de instructies!! :cool:
die sjon kan alles zo uit zijn blote bolletje:D
die sjon kan alles zo uit zijn blote bolletje:D
je schat me hoog in :cool:
komt een stukje ervaring om de hoek kijken wat betreft stoelen uit elkaar slopen. Heb nu 5 Fiesta stoelen in delen op zolder staan. Moeten uiteindelijk twee goeie uit komen.
pinkpanter
10-04-2008, 19:31
Sjon,
Gaat me net te ver om nog voor de Fiesta ingeruild wordt morgen even naar je toe te rijden om twee stoelen aan te leveren. Want die stoeltjes wat in de Fiesta zitten zijn pas 1,5 jaar oud en met een gewicht van de ouders (60-65 kilo) en mij +/- 75 kan je dan niet zeggen dat ze versleten zijn. Had ze met alle plezier langs gebracht (niet heus)
Succes met het assembleren van de nieuwe stoeltjes.
zo zien ze er op dit moment uit:
http://www.kavsfiesta.com/KAvsFIESTA/interior_styling_files/Media/DSC01868/DSC01868.jpg?disposition=download
http://www.kavsfiesta.com/KAvsFIESTA/interior_styling_files/Media/DSC01867/DSC01867.jpg?disposition=download
http://www.kavsfiesta.com/KAvsFIESTA/interior_styling_files/Media/DSC01869/DSC01869.jpg?disposition=download
http://www.kavsfiesta.com/KAvsFIESTA/interior_styling_files/Media/DSC01870/DSC01870.jpg?disposition=download
http://www.kavsfiesta.com/KAvsFIESTA/interior_styling_files/Media/DSC01871/DSC01871.jpg?disposition=download
zit nog wel wat werk aan zeg maar ;)
Haha ja waar je zin in hebt ;)
je schat me hoog in :cool:
.
Klopt;)
Maar idd om daar stoelen van te maken:O..duurd nog wel ff;)
Gaat een beetje veel offtopic hier...als iemand de Ka wil kopen, stuur een pm naar de verkoper.
vBulletin v3.7.2, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.