PDA

Bekijk de volledige versie : Twee jaar alweer mijn SportKa.

Captain-America
17-03-2008, 21:50
Afgelopen weekend was het feest.

Onze SportKa is 2 geworden :)

Waar blijft die tijd dan toch ;)

Cor
17-03-2008, 22:38
En ... als je hem (of haar) een korte beoordeling of cijfer zou moeten geven, wat wordt het dan?

Captain-America
17-03-2008, 23:04
Een dikke 11 ;) echie wel.:cool:

En ... als je hem (of haar) een korte beoordeling of cijfer zou moeten geven, wat wordt het dan?

shniek
17-03-2008, 23:31
zo lekker dan!! tijd gaat idd snel!heb hem alweer 1 maand haha;)

Veel plezier er nog mee!

Kabrio
19-03-2008, 21:58
Gefeli Ralph!

Die van mij is over 2 dagen 5 jaar!

Captain-America
19-03-2008, 22:03
Thx Ed.

Jij ook alvast gefeliciflapstaart met jullie StreetKa.

Wist je overigens dat, zo vernam ik net, dat als je de StreetKa ter onderhoud aanbied bij de Ford dealer, je tot zes of zeven jaar, elk jaar gratis Ford assistance erbij krijgt.

Mazzeltov;

Ralph

Gefeli Ralph!

Die van mij is over 2 dagen 5 jaar!

Captain-America
19-03-2008, 22:05
Thx Niek,

Time flies when you've fun he ;)

zo lekker dan!! tijd gaat idd snel!heb hem alweer 1 maand haha;)

Veel plezier er nog mee!

Kabrio
19-03-2008, 22:07
Wist je overigens dat, zo vernam ik net, dat als je de StreetKa ter onderhoud aanbied bij de Ford dealer, je tot zes of zeven jaar, elk jaar gratis Ford assistance erbij krijgt?Nee, was mij niet bekend.
Nog nooit van gehoord... Bron?
Laat de auto (en de Nissan ook) hier bij de lokale garage in het dorp onderhouden, nooit klachten eigenlijk en scheelt aardig wat.

Captain-America
19-03-2008, 22:22
Zei mijn (nieuwe) Ford dealer.

Daarnaast begrepen dat als je onderhoud bij de Ford dealer doet, je automatisch, gratis de (motor en overige) updates erbij krijgt.

Overigen wel balen, had gemeld dat ik vond dat de motor onregelmatig reed enzo. Hebben ze hem aan de computer gezet, niets gevonden.
Krijg ik als 'dank' een rekening van 38 Euro.

Hoezo service...

Doordat ik daarna, was tegen sluitingstijd bleef doorbeppen, zijn ze alsnog
vergeten het e.e.a. in rekening te brengen. Krijg ik misschien nog wel per post.

Had het hierover met mijn voormalige monteur in Capelle, die vond het ook maar vreemd.

Geef je dus groot gelijk dat je het onderhoud elders laat doen.

Heb met deze, nu nog, 3 jaar onderhoud en garantie, ga daarna wel zien hoe en wat.

Onze Ford Galaxy gaat er denk ik niet naartoe, maar naar ons vaste, eigen, monteur.

Nee, was mij niet bekend.
Nog nooit van gehoord... Bron?
Laat de auto (en de Nissan ook) hier bij de lokale garage in het dorp onderhouden, nooit klachten eigenlijk en scheelt aardig wat.

Kabrio
19-03-2008, 22:24
Daarnaast begrepen dat als je onderhoud bij de Ford dealer doet, je automatisch, gratis de (motor en overige) updates erbij krijgt.Zolang er Ford op de auto staat, kun je altijd aankloppen om te vragen of er software updates zijn. Die zijn ze altijd verplicht om te verstrekken... onder andere met de steeds strengere milieu-eisen. Of ze het gratis doen? Hangt af van de bewondering voor de auto door de chef :D

shniek
20-03-2008, 10:37
De Ford dealer bij mij in Leek doet het altijd super goed en veel service.

Prima klantvriendelijke dealer dus.

Is het trouwens zo dat:
Je 12 jaar garantie op doorroesten van binnenuit hebt? Maar dat hij dan wel altijd bij de Ford dealer in onderhoud moet zijn geweest?

Dan is het toch dom om dat niet te gaan doen? dus ergens anders je onderhoud te laten doen?

Geld dit voor alle garantie?

Captain-America
20-03-2008, 12:40
Wist ik niet.

Enfin denk dat ik wel bij de dealer blijf langskomen.
Zo duur zijn ze niet, zeker de resterende 3 jaar niet ;)

Denk je overigens dat er nog veel aanpassingen in het kader van millieu zullen gaan plaatsvinden?

Vraag mij gelijk af, stel dat je een chiptuning laat doen, of dat niet middels een software update ongedaan zal worden gemaakt...
Just wondering.

Zolang er Ford op de auto staat, kun je altijd aankloppen om te vragen of er software updates zijn. Die zijn ze altijd verplicht om te verstrekken... onder andere met de steeds strengere milieu-eisen. Of ze het gratis doen? Hangt af van de bewondering voor de auto door de chef :D

Captain-America
20-03-2008, 12:42
Hoi Niek,

Goed geregeld toch.

Geen id of die 12 jaar garantie gebonden is aan het door een Ford dealer laten onderhouden. Weet ook niet of men dat zo kan stellen/eissen.

Die termijn klopt overigens wel conform de prijslijst.

De Ford dealer bij mij in Leek doet het altijd super goed en veel service.

Prima klantvriendelijke dealer dus.

Is het trouwens zo dat:
Je 12 jaar garantie op doorroesten van binnenuit hebt? Maar dat hij dan wel altijd bij de Ford dealer in onderhoud moet zijn geweest?

Dan is het toch dom om dat niet te gaan doen? dus ergens anders je onderhoud te laten doen?

Geld dit voor alle garantie?

Sjon
20-03-2008, 13:58
Vraag mij gelijk af, stel dat je een chiptuning laat doen, of dat niet middels een software update ongedaan zal worden gemaakt...

Chip is hardware / update is software

lijkt mij niet maar ben geen expert

Is wel het geval bij onechte chiptuning waarbij ze nieuwe informatie bijplaatsen op de ECU i.p.v. het werkelijk vervangen van de chip voor een betere

shniek
20-03-2008, 14:26
Hoi Niek,

Goed geregeld toch.

Geen id of die 12 jaar garantie gebonden is aan het door een Ford dealer laten onderhouden. Weet ook niet of men dat zo kan stellen/eissen.

Die termijn klopt overigens wel conform de prijslijst.

Nou staat wel in de omschrijving volgens mij, in de voorwaarden bedoel ik dan.
Ga binnenkort toch heen want auto is nog geen 3,5 jaar oud en roest nu al beetje bij de achterruitenwisser.

Slechte zaak vind ik dat, 3,5 jaaar oud en dan al roesten.

Captain-America
20-03-2008, 18:54
Hoi Sjon,

IC, m.a.w. "echte" chiptuning is het vervangen van de gehele chip.

Dat is nieuw voor mij ;)

Weer wat geleerd.

Chip is hardware / update is software

lijkt mij niet maar ben geen expert

Is wel het geval bij onechte chiptuning waarbij ze nieuwe informatie bijplaatsen op de ECU i.p.v. het werkelijk vervangen van de chip voor een betere

Captain-America
20-03-2008, 18:55
Hoi Niek,

Id slechte zaak.

Vrees echter dat men gaat zeggen dat het roest van buitenaf is....

Nou staat wel in de omschrijving volgens mij, in de voorwaarden bedoel ik dan.
Ga binnenkort toch heen want auto is nog geen 3,5 jaar oud en roest nu al beetje bij de achterruitenwisser.

Slechte zaak vind ik dat, 3,5 jaaar oud en dan al roesten.

shniek
24-03-2008, 13:22
Tja misschien helpt het als mijn vader daar zijn nieuwe Cmax koopt dat ze dit ook willen doen haha;)

Tutje
28-03-2008, 22:46
Shit, autoverjaardag gemist.
Ik wilde al roepen: Mokka, slagroom of een moorkop. Maakt niet uit, ik doe niet moeilijk.

Maar desalniettemin: Gefeli Capt'n!

Captain-America
29-03-2008, 21:02
Wie weet, keep us crossposted.

Tja misschien helpt het als mijn vader daar zijn nieuwe Cmax koopt dat ze dit ook willen doen haha;)

Captain-America
29-03-2008, 21:03
Thx Tutje.

El captino en zijne SportKa knipogen dankbaar, de SportKa met zijn Xenon verlichting, naar je ;)

Shit, autoverjaardag gemist.
Ik wilde al roepen: Mokka, slagroom of een moorkop. Maakt niet uit, ik doe niet moeilijk.

Maar desalniettemin: Gefeli Capt'n!

Kabrio
29-03-2008, 21:05
El captino en zijne SportKa knipogen dankbaar, de SportKa met zijn Xenon verlichting, naar je ;)Jaaaaa, hahahahahahhahahahaha...

Captain-America
29-03-2008, 21:21
:rolleyes:

En speciaal voor Ed een megahug ;)
:D

Jaaaaa, hahahahahahhahahahaha...

Tutje
31-03-2008, 21:17
Ik kom terecht in een soort van grouphug?

Kabrio
01-04-2008, 13:08
Ik kom terecht in een soort van grouphug?Was allang beëindigd. No worries...

Tutje
01-04-2008, 19:50
Het zijn meer de worries dat ik altijd te laat ben voor dat soort dingen. ;)

Captain-America
01-04-2008, 22:54
*Veegt nog ff na...*

:)

Was allang beëindigd. No worries...

Captain-America
01-04-2008, 22:55
*Nog uitgebreid nagenietend*

Groot gelijk Tutje.

:D

shniek
02-04-2008, 11:26

Haha actiever op forum elke dag elk minuutje:P dan mis je niets :|:rolleyes:

Kabrio
04-04-2008, 22:52
Het zijn meer de worries dat ik altijd te laat ben voor dat soort dingen. ;):puke: ;)