PDA

Bekijk de volledige versie : Defecte console...(km- dagteller e.d.)

Captain-America
01-04-2008, 22:50
Vandaag, 1 april 2008, begon goed.

Klaarblijkelijk nog niet goed wakker, ging ik vanochtend onderweg naar mijn werk. Onderweg zie ik dat mijn digitale km en dag teller het niet doet, ik denk wat ik dat dan toch...en begin foto's te maken.
Onderwijl cruzend over de snelweg, denk met zo'n 120 + km per uur kijk ik nog eens goed en zie dat niet alleen mijn digitale dag- en kmteller het niet doet maar ook, dom he...nog niet goed wakker...enzo, ook mijn toerenteller, kmteller en benzinemeter deed het niet...

Ik balen maar besloot door te rijden. "Gelukkig" kwam ik onderweg in de file terecht. Hier gelijk maar de auto aan en uit gezet om te kijken of het e.e.a. weer ging werken. Dat bleek gelukkig te werken.

Gelijk maar een afspraak gemaakt bij de dealer, die morgen het e.e.a. zal gaan doormeten/uitlezen.

Wordt vervolgd.

Mocht iemand dit probleem herkennen, dan graag een reactie.

Ben benieuwd wat dit kan zijn.

shniek
02-04-2008, 11:23
Ow das heel apart misschien gewoon storinkjuh!?

Captain-America
02-04-2008, 19:13
Hoi Niek,

Yep, volgens de dealer, ze hebben niets kunnen vinden, zou het kunnen gaan om een op dat moment niet optimaal contact. Oplossing mocht het weer voorkomen, even opnieuw aan en uitzetten.

Hou het wel in de gaten, meer kan ik toch niet doen.

Ow das heel apart misschien gewoon storinkjuh!?

shniek
03-04-2008, 10:23
dat dacht ik al;)

Nja hopen dat het eenmalig was

pinkpanter
06-04-2008, 17:05
is nu offtopic mijn kommentaar/vragen:

Ik lees het nu weer hier en ik kom het de laatste tijd steeds vaker op de het forum van autoweek: Garage heeft/kan niets vinden. Alles is voorzien van elektronica en "uitleesmogelijkheden" slaat dan die elektronica de storingen dan echt niet op ?
Of zijn de garages/personeel niet gekwalificeerd genoeg ? Of zelfs derde mogelijkheid: zijn allemaal eenmalige storingen die nooit te achterhalen zijn ?

Nu weer ontopic: Captain, toen je de wagen startte, deden toen wel de controlelichtjes het ? Je weet wel olie/accu/motormanagement/airbag ?

Captain-America
07-04-2008, 23:07
Hoi John,

Wat je stelt is gek genoeg wel waar.
Het is net een soort 'spook' storing.

Fijn hoor die wonderen der techniek...

Terug naar je vraag.
Ik weet het niet, normaliter let ik daar op, die ochtend, was denk ik niet helemaal wakker, niet. Zat foto's te maken onderweg van mijn niet werkende
digitale dag en kmteller, toen ik pas later zag dat de rest, de klokken met wijzers het ook niet deden.

Vanwaar je vraag, heb je dit ook wel eens mee 'mogen' maken?

is nu offtopic mijn kommentaar/vragen:

Ik lees het nu weer hier en ik kom het de laatste tijd steeds vaker op de het forum van autoweek: Garage heeft/kan niets vinden. Alles is voorzien van elektronica en "uitleesmogelijkheden" slaat dan die elektronica de storingen dan echt niet op ?
Of zijn de garages/personeel niet gekwalificeerd genoeg ? Of zelfs derde mogelijkheid: zijn allemaal eenmalige storingen die nooit te achterhalen zijn ?

Nu weer ontopic: Captain, toen je de wagen startte, deden toen wel de controlelichtjes het ? Je weet wel olie/accu/motormanagement/airbag ?

pinkpanter
08-04-2008, 11:05
nee, maar vroeg me het gewoon af. Lampjes die branden vallen normaal gesproken op. Dat je wijzers niet uitslaan akkoord want dat zie je soms inderdaad niet.
Maar waar ik dan weer "bang" voor ben: als je meters niet werken, werken dan je waarschuwingslampjes ook niet ? Vandaar de vraag.

Sjon
08-04-2008, 11:15
in dit geval deed volgens mij de complete cockpit het niet dus datzelfde zal gelden voor de lampjes daarop.

Zal gewoon een massapuntje slecht contact maken wat het meest logische is als alles het niet doet...

Captain-America
13-04-2008, 13:19
Aanvulling, alles werkt weer naar behoren.

Wel vreemd overigens dat je 'gewoon' kunt autorijden zonder dat de cockpit e.d. het doet.

Enfin nu maar hopen datie het blijft doen zonder probs.
En anders heb ik nog mijn ruim 3 jaar garantie ;)
Dat laatste, helaas bestaat het niet meer zo heb ik begrepen, onderhoud en garantie voor 5 jaar/100.000 km, kan ik iedereen aanbevelen.
5 jaar/100.000 km extra garantie nog wel.

Peter
23-04-2008, 19:47
Aanvulling, alles werkt weer naar behoren.

Wel vreemd overigens dat je 'gewoon' kunt autorijden zonder dat de cockpit e.d. het doet.

Wat is daar vreemd aan? Als de cockpit/dashboard een zelfstandige unit is (en kennelijk is dat zo), kan die rustig slecht functioneren zonder impact op het rijden van de auto.

Gewoon kachelen dus. :rolleyes:

Enfin nu maar hopen datie het blijft doen zonder probs.Zekers. Want zelfs met garantie ben je in de aap gelogeerd als ze iedere keer niets kunnen vinden.

shniek
24-04-2008, 11:48
Wat is daar vreemd aan? Als de cockpit/dashboard een zelfstandige unit is (en kennelijk is dat zo), kan die rustig slecht functioneren zonder impact op het rijden van de auto.
.

Ralph bedoeld dat het vreemd is dat je eerst niets doorhebt. Dat je gewoon rijd zonder dat de tellers het doen enzo. Heeft volgens mij niets met het slecht functioneren van de auto (met betrekking tot het rijden) te maken.

Peter
25-04-2008, 10:06
Ralph bedoeld dat het vreemd is dat je eerst niets doorhebt. Dat je gewoon rijd zonder dat de tellers het doen enzo. Heeft volgens mij niets met het slecht functioneren van de auto (met betrekking tot het rijden) te maken.

Ach so. :)
Zo las ik het nog niet.

shniek
25-04-2008, 15:16
Maar gelukkig nu wel;)