PDA

Bekijk de volledige versie : deur opent niet

109848
11-05-2008, 20:30
Na vorig jaar al een probleem met het openen van een deur te hebben gehad, hetgeen een reparatie van 173,25 opleverde, stond mijn vrouw gisteren weer bij haar werk en kon ze de auto niet in. Oorzaak: vermoedelijk de warmte, maar dat is nu juist waarom je zo'n StreetKa koopt toch. Gevolg: nu is het mechanisme van de rechterportier kapot (hetgeen wederom resulteert in een reparatie van 173,25 :puke: ) maar erger nog: ze kon er niet in!!!

Nu wil het feit dat er in onze straat nog iemand een StreetKa heeft (jaja) dus ik vanmorgen langs. Blijkt dat zij dezelfde problemen (moeilijk openen van de deur) had. Ik vraag mij af of er meerdere mensen zijn die dit probleem herkennen. Verder, indien jullie dit herkennen, ben ik benieuwd of er ook al oplossing(en) bekend zijn. Ik was geneigd gelijk een andere auto te kopen maar mijn vrouw is zo gehecht aan die streetka...

shniek
12-05-2008, 23:51
Ik heb een gewone Ka maar heb er geen last van.
Heb er ook nog nooit iets over gehoord!

PaulD42
13-05-2008, 00:56
Wij hebben ook een StreetKa, maar ik herken jullie problemen niet.

Paul

Sjon
13-05-2008, 09:09
ik vraag me sowieso af wat stuk is dat de deur niet open gaat. Is het slot kapot of gaat het ergens anders om?

toch raar dat een deur niet opent omdat het warm is...

pinkpanter
13-05-2008, 11:03
Misschien uitzetting door het warme weer van de deur zelf of de ontgrendelingstechniek binnen in de deur die is uitgezet door de warmte ?

shniek
13-05-2008, 14:06
Kwam inderdaad ook bij mij in mijn gedachten op

Sjon
13-05-2008, 15:17
het is onzin dat metaal door een beetje warmte van zonlicht zo ver uitzet dat je een deur niet meer kan openen

shniek
13-05-2008, 15:22
Nou beetje warmte!?als de zon er vol op schijnt wordt het echt gruwelijk heet hoor

Kan het zijn dat de rubbers een beetje kleverig worden?

pinkpanter
13-05-2008, 22:50
ja maar..

dan zou je de deur toch gewoon open moeten krijgen met eventueel stroperige rubbers ?

Sjon
13-05-2008, 23:17
Nou beetje warmte!?als de zon er vol op schijnt wordt het echt gruwelijk heet hoor

Kan het zijn dat de rubbers een beetje kleverig worden?

ja heel heet word het wel maar metaal vervormt pas bij veel hogere temperaturen ;)

Cor
13-05-2008, 23:28
Ik heb wel af en toe dat de deuren niet reageren op de afstandbediening (te pas en te onpas) maar het is dan nog altijd mogelijk om de deur gewoon mechanisch met de sleutel te openen. Soms storend, maar niet onoverkomelijk.

shniek
14-05-2008, 10:18
ja heel heet word het wel maar metaal vervormt pas bij veel hogere temperaturen ;)

Bij bruggen wordt toch ook een buffer ingebouwd want dat kan ook wels uitzetten in de zomer!? waarom auto deuren dan niet

Sjon
14-05-2008, 11:18
ja dat is waar maar er zit wel verschil tussen een deur van 100cm en een brug van 100m. En op een brug is het misschien een paar cm dus op een deur zit ook wel een paar mm speling.

nou ja vind het gewoon raar als het zou komen door de hitte

streetka'ed
21-05-2008, 18:05
Blijkt dat zij dezelfde problemen (moeilijk openen van de deur) had. Ik vraag mij af of er meerdere mensen zijn die dit probleem herkennen. Verder, indien jullie dit herkennen, ben ik benieuwd of er ook al oplossing(en) bekend zijn. Ik was geneigd gelijk een andere auto te kopen maar mijn vrouw is zo gehecht aan die streetka...Erg toevallig, dit probleem hebben wij ook.
De deur is alleen te openen door flink aan de deurgreep te trekken.
Nu ik dit zo lees, ga ik het mechanisme maar eens volspuiten met WD40. Misschien is de schade binnen de perken te houden en anders zetten we er gewoon een nieuw mechanisme in :D

Hoe zit het bij jou met het slot in de tankdop? Die begint bij ons te langzaam verschuiven. Cilinder niet recht voor het sleutelgat van het plastic klepje.

ivo_gismo
21-05-2008, 22:01
dat dacht ik wel