Bekijk de volledige versie : Alarm probleem met StreetKa
Goedendag,
Vandaag hebben wij onze 2e handse streetka kunnen ophalen. Omdat ik nog een aantal zaken niet wisten cq wilden testen heb "alsof" gedaan dat ik de ka wilde stelen. Ik heb 1 ruit open gezet met de deuren op slot en het alarm geactiveerd. Toen heb ik aan de binnekant de deur van het slot afgehaald waardoor het alarm geactiveerd werd. Om het alarm te deactiveren heb ik met de afstandbediening de deuren open gemaakt waarna het alarm uit sprong. Toen ik de deuren echter weer op slot deed begon het alarm na 5 seconden weer te loeien. En dit bleef doorgaan totdati k de deuren weer openmaakte met de afstandbediening.
Op dit moment staat de Ka onafgesloten in onze garage. Maar het is natuurlijk niet erg handig als hij buiten moet op slot moet staan... Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
was dit niet het geintje dat je eerst je kofferbak moet ontgrendelen van binnenuit?
Komt mij inderdaad ook heel bekend voor!
Het probleem is inmiddels gelukkig opgelost. Het bleek dat de klep die het vouwdak opbergt niet goed dicht was (was wel goed dicht maar de contacten maakten geen goed contact :)). Was ff zweten omdat ik dacht dat het hele alarm ontregeld was.
Bedankt voor het meedenken!
Het bleek dat de klep die het vouwdak opbergt niet goed dicht was
of dat natuurlijk ;)
goed om te horen dat het opgelost is
alarm?
Zit er een alarm op een streetka onze streetka heeft volgens mijn weten geen alarm was dat een extra optie?
De Streetka heeft standaard géén alarm.
Er zijn echter verzekeringsmaatschappijen die je Streetka niet verzekeren als er geen goedgekeurd alarm aanwezig is, vandaar dat veel Streetka's voorzien zijn van een alarmsysteem.
Paul
Klinkt logisch;)
Mijn scooter moest ook toen hij gekocht werd voor mijn 16e verjaardag (goede tijden) voorzien zijn van DataTag.
Dat is een soort vloeistof dat overal op de kappen en het frame van de scooter gesmeerd wordt. Daar zitten dan een soort chipjes met een unieke code in.
Deze unieke code komt bij het scannen naar voren en is gekoppelt aan mijn naam;)
Zo kan het altijd bewezen worden dat hij van mij is en de crimineeltjes stelen hem minder snel (dat is voor de verzekering voornaamste doel)
Maar dat terzijde haha
pinkpanter
23-06-2008, 22:08
is nu heel persoonlijk wat ik nu zeg en absoluut niet afkeurend enz...bedoeld:
Alarm zou mij een rotzorg zijn. Hier in Detroitcity (Maastricht) jatten ze de auto's met alarm gewoon alsof het losse fietsen zijn. Alarm, dat maakt totaal geen indruk meer hier. Zou (als ik een streetkaatje had) mijn lieveling uitrusten met een gps volgsysteem en dat laten monteren via een modificatie in de benzinetank (probeer daar maar eens snel alufolie overheen te gooien). Is de auto altijd te volgen waar hij is (mochten ze hem jatten) en heb ik dus iets meer aan dan aan een alarm waar geen hond meer op reageert.
ivo_gismo
25-06-2008, 00:31
kijk daar zijn we dan
ik heb een fijn alarmpje
heb ik er maar af en toe inzitten maar da nkomt er ook niemand aan de auto
duitse herder van 10 maanden
pinkpanter
25-06-2008, 22:22
kijk daar zijn we dan
ik heb een fijn alarmpje
heb ik er maar af en toe inzitten maar da nkomt er ook niemand aan de auto
duitse herder van 10 maanden
Had Mell Gibson niet een truukje met een hondenkoekje en een Rottweiler ? Sorry Ivo....:D
ivo_gismo
26-06-2008, 00:04
k.t was ik vergeten
vBulletin v3.7.2, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.